Thursday, 20 November 2008

Moving Out

Bored. Apa nak buat ek..

I scout around at town..nothing much different, unless their preparation nak celebrate Christmass, mak oii..sakan...yer la kalo kite kan get prepare with fasting, dorang plak SALE sana sini, nyanyi sana nyanyi sini, show sana show sini....so, jalan-jalan...pusing2...singgah WHS Smith, angkut buku untuk twin and untuk aku, Danielle Steel novel...and this is my first english novel yang aku beli...huhhhh....kagum aku ngan diri aku...but I like Sydney Sheldon better..(hek elleh, padahal tuh jer pun novel english yang aku pnah baca, tu pun pinjam)

Well...
actually I just finished unpacked, moving to my new house, to be specific, my short-term stay before I can make an arrangement to my permanent stay, kat mana? tak sure lagi, somewhere in Cambridge or London. I need a shorter contract, that's why

Ni gamba umah lama..Fawcett Court ,West Cambridge

Ni Churchill Flat..umah before aku pindah ke Fawcett Court, West Cambridge

Fawcett Court

The apartment is so lovely, provide the service provider/lanlord/Camb Accomm.Service yang ada sedikit kambing. Sbb..time aku report telling that patio door nyer handle rosak, 2 hari sebelum aku keluar rumah baru dia dtg repair! pastu plak, custodian nyer orang sangat la ayam sbb selalu tadak kat office, manjang kalo nak mintak replacement bulp ke, cat ke...huhh..pendek kata kene la 2-3 kali pergi. Huhhh...time inspection rumahhh...wah3x..sedap betol dorang nak charge aku...mmg sangat la particular bab2 nak charge tenant neh...aku, hubby n bibik sungguh2 bersihkan umah tu before blah, lantai,dinding, toilet, dapur...tup2 yang kene charge

1. Bibik's matress, ada stain kecik jer benarnya
(ni mmg dah agak sbb kitorang cuba sental, lagi besar ada la stain die...hehhehe..)
2. Damia's matress, sama kes jugaaa..
3. Matress haku!! paling aku tak perasan stain sebesar Stapylococcus tu! Ya Allahhh...mmg series aku ngan hubby tak perasan

and total die: GBP85+GBP85+GBP140.....
ku hitung2 and analisa balek, harga itu juga equivalent dengan

1.stroller
2. 3 bulan bill electric
3. tambah GBP100 buleh beli Coach Handbag
4. tambah GBP300 buleh beli flight ticket balek Mesya...........

So, itulah yang tak best rumah ittew....yang len2 semua sangat OK, bus service..playground...neighbourhood...easy access to M11...heheheh...

And...

This new house, Wistanley Court

quite OK la jugaks, but of course previous one is far better (lagi mahal la plak!)
since it is 3-4 tapak jer untuk nursery dorang, rumah furnished plak tuh..
owhh..sggh convenience...nak tukar2 nursery kesian plak dekat twin..
baru nak get used dengan that school, teachers and friends, dah tukar skola...
so we decide ulang alik jer la hantar dorang gi skola. The plus points are

1.rumah ini paling dekat dengan segala kedai2....*sengih mak mmg sampai ke perut!*
2. kawasan dia OK la jugak, quite and sound
3. rumah die baru..
4. easy access to Mill Road (area yang banyak halal food and mosque in Cambridge)
5. En-suite, dlm master bedroom ada toilet
6. dah ada blind curtains..hehhe..takyah mak sibuk2 nak beli langsir
7. TV reception sangat bagus, takyah paksa rela subscribe virgin macam West Camb.

Namun, sebagai insan yang lemah, mak mmg takleh lari dr rasa tak puas hati...dan yang terkumpul setakat ini adalah...

1.unfurnished - at first, inilah yang buat aku susah nak terima umah ni. At the end, alang2 kene charged, maka aku angkut semua matress aku yang dicharge ittew...ape kes nak biar sedekah kat custodiam tu kan?so..at least umah aku dah ada tilam..first night tido atas comforter tauuu..
2.level 1, tadak lift!
3.no playground - takpa..dah nak masuk winter, jrg keluar kot
4. aku dah sign contract, so kene la dok situ ikut contract dia (so, diam jer la ek)

gamba aku tak amek lagi, tak sempat...sejuk....nak cepat2 masuk umah...
all in all..Wistanley Court ni OK dah sebenarnya...walaupun unfurnished..twin mmg sangat berbakat nak jadikan ianya nampak cam 'furnished' dengan toys dorang. Sekian.

1 comment:

Muslimah Perth said...

kelakar.. twins memang berbakat ek mengfurnishkan rumah.. fhm benar. rumah aku nih tak terkemas dek furnishing si adam.. ponat eden