Monday, 5 October 2009

Disturbance Mode

Salam and Arigato~!

ini adalah disturbance mode

I feel sad for a lot of people. Most people don’t realize when they say something they’re mentioning a lot more than they realize. I was taught to speak good about people, to forgive people for their faults. With the way many people behave nowadays, I’m wondering if this is still a sincererity in life... eventhough they're good friends.. relatives or even siblings

***************


dulu tak pernah ada sbrg perasan meluat dekat sesama muslim (kalo bangsa lain indon.. eh tersilap ada la jugak kadang2 perasaan kurang selesa), apa lagi kalo org tu berkait rapat and ada di sekeliling.



Cuba nak elak mcm mana sekalipun, mesti sampai jugek ke telinge aku ni..



Dulu.. nak nyampah2 kat orang pun, pikir 10kali. yer la ntah2 orang len berganda2 nyampah kat aku. So, seingat aku mmg tak pernah ada perasaan meluat sebegini rupa, tak pernah. Dulu.. nak nyampah2 kat orang, perasaan tu takkan drag.. sekejap jer dah boleh let go.. Dulu.. nak nyampah2 kat orang, mesti dengan mudahnya nak cari distraction lain and my heart will automatically forgive and forget.. hrmmm... sekarang, apa dah jadi ngan mak ni nyahhh?


1. adakah ini satu tanda2 penuaan?
2. adakah akal waras aku dah terhakis (tue la ni semua PhD nyer pasal)
3. adakah ter'develop'perasaan dendam tersumbat stage 1? or D1T1? hahaha
4. ke dah dekat ujung nyawa.. uhuhuhuh.. minta ampun dan maaf semuanya.. (yang tolong settle my cc yeah..)


ntah...


yang pasti, asal terdengar jer cerita terbabit, mode terus jadi tak btol.. pastu draggg... aihh.. ni mcm phsyco la plak kan? bila dah berumur ni, susah plak nak let go. Tak baik neee.. macam mana nak control nih... depress stage 3 ke aku neh? buat bodo jer la eak.. I'll try my best to get rid of it. Or at least, that is what I'm gonna start with. Get rid. I don wanna know. I dont care. I'll get myself distracted with something else.

I'll never regret for what had happened to me...
(mana pegi cikwankembang yang taiko tu? ngan perasaan sendiri pun kalah ni)

Even so, setiap orang diuji dengan cara yang berbeza. Tak perlukan simpati sapa-sapa :), it's not even helping. You may get this part easy in your life, gud on you then. Rezeki masing-masing.. giliran masing-masing. Mudah-mudahan saya berjaya mengekalkan sifat2 berhemah saya, aminnn... azam baru sempena nak raya haji ;P.. (improvised version, boleh tak gitu?)


1. nak baiki diri untuk menjadi hamba Allah and menantu yang lebih baik
2. more thankful...
3. more money oppurtunities..
4. more happiness
5. new car (eh.. boleh tak letak dulu, a reminder.. hiks)

AND lastly...

6. more rational to take all hidden message, and cepat2 tobat untuk hilangkan amuk.. :) . Dah. apa aku dah merepek ni..



p/s: susah juge kan nak baca hati orang ni.. orang yang kita kenal lama pun keihklasannya belum tentu untuk kita.. sekadar beringat :)




4 comments:

bing jie said...

hoh...terasa jugek adanya, aku yang berada di sekitar ko nih...Ada aku terkasar bahasa ke? atau ada cerita tak enak di dengar ke? Maaf kan aku seadanya...aku nak beraya umah ko...:)

MaizMalik said...

sapa tu? sapa tu p? rakan sekerjakah? rakan taulankah? hehehe

No.5 - New Car tu...BERUSAHALAH! hahaha

idot said...

wah ada jualan amal ya?
kalau ada rak kasut, solid wood, cover semua, 4 tingkat, kaler gelap..dan hendak jual..
aku nak.
rega sudah semesti rega kawan-kawan maaaa!

S.U.F.E.E.N.A.N said...

Bakpo plop ni pee..?
Akukah itew yg telah tercarut dan terhiris atimu..?andai ada..maap aku pohon..maklumler dr kecik kite saing mulut masing2 srupo berruh sabut main gonyoh jah sampai tak sedar kain kano tu doh soyok!Tapi bile plop ek kite mencarut2..?hhooho

GIni jerla pee..
jaga ati sndiri la lebei baik dn lebei menggembirakan
dr dok nk jaga ati ore nak puaskan ati sume ore
sbb manusia ni buatlah baik staro mano pun takkan nmpk baiknya kita ni kalu dh d mata demo kite ni serba tak comel serba tak lengkap!

Tapi kalu mung jadik sensitip gini sbb PHD..aku ulang..PHD..mung tak keseorangan!
Kita spatula..haha..
ops..sblm aku meracau lebih jauh..baik aku off to go now..!