Wednesday, 11 November 2009

citer hari ini




ada bbrp issues... adakah saya marah dengan isu2 berbangkit tersebut? jawapannya adalah....


1. issue committee meeting - utk semua postgrad std.. smlm aku dah present, next 2 week aku lagi yang dipilih utk present, apa case?? next wed kene hantar first chapter plan and 2 weeks after plak kene htr the whole plan of study!! at the same time running the exps.. oiiiiiiiiii... mana aci, banyak lagi la std2 lain, apsal aku plak.....

jawapan yang ini, petanda baik ke buruk ke mak kurang berpuas hati!


2. isu warga asing - susah la kalo berlambak2 sangat bangsa mereka ni, kat hotel kat shopping mall, kat kdai makan jangan ckp la.. kedai kain, kedai perabot, kedai cermin, housekeeper... bersepah2..yang aku paling sakit hati, yang bangla2 or nepal or india or semua2 lah yang tak paham bhs melayu. heloooooooooooooooo.. ko keje kat mesya, nak carik rezeki kat muka bumi malaysia, bercakap bhs malaysia adalah untuk dibayar gaji... customers of course akan ramai malaysian.,... kalo tak paham melayu pun, at least la.. basic english tu.. kene la berusaha utk paham... yadey... abis, ko nak expect org2 yang gi makan tu.. nampak org indon ckp indon, nampak bangla ckp bangla, nampak sudan ckp sudan ke?? adeh aaaa.... kecik tanak belaja pandai2.. kan dah kene merantau nak carik rezeki... kan dah kene kutuk dgn penduduk malaysia yang tgh bengong ni??

yang aku marah sgt nyer.. kalo kat kedai2... aku order kambing dapat cipan, order ayam dapat unta.. order air dpt gajah... haihhhhhhhh...

pesanan aku utk tokey2 yang amek foreign worker, tlg kasik kursus konsep komunikasi berkesan buleh? kalu nak cepat maju and kaya raya, tlg la jgn fikir nak jimat cost jer (mcm la aku sorang je yg nak gi makan kedai dia)


jawapan utk issue ini : mak bengkek dan nyampah!


3. issue jiranku - time ai sampai rumah td, serentak dengan jiran ai.. kirenya sama2 parking la you know.. hehhehe.. aku biase lah, takde plak inisiatif nak tegur or senyum, sbb dah berkali2 cuba tp hasilnya mcm hampas. tapi!!!!!!!!!! kali ni.. tiba2 jer dia kasik salam and menuju ke aku untuk salam.. perkenalkan diri.. ngeeeeeeeeeeeeee... pastu, mula la mak yang jadi terlebih2 peramahnya, biasa la kan senah?

jawapan utk issue ini: mak impressssssssssss!! syukur alhamdulillah.. rs mcm tidak kesunyian lagi (sila muntah skrg) dan juga bertambah koleksi kawan2 yang bertudung besar2 di sekeliling, best tak? uuhh.. sgt best mak rasa... mcm org bagi adiah rumah sebijik kat aku, tiba-tiba jer rs cam rumah dia rumahku juga, eh.. buleh??


4. issue kemalangan jalan raya - ada eksiden!! teruk.. jam gila kot area putrajaya and serdang and highway2 yang seangkatan dengannya petang td. sib baik aku in opposite sidae namun takleh lari la drpd menjadi typical malaysian, tercangak-cangak nak tgk sana sinun, kalah police traffic.. bila dok usha2 tu *perlahankan kereta dan menambahkan kadar jammed semasa itu adalah sesuatu yang sgt pasti*... an suddenly ....ayyakkk.. ternampak ada mayat (innalillahhh) yang masih berlumuran darah and dahpun diselimut dengan surat khabar..

jawapan utk issue ini: depan sepital pun kalo dah nak jadi, eksiden jugak- so, sama-samalah kita berhati2 ketika memandu. eksiden td depan sepital serdang


5. apsal comment2 yang aku approve tak appear???? aisehhhhhhh... ni dah second time jadik.. karang ingat aku nyombong plak


okeh, nak smbg buat keje. tocheh~





2 comments:

che'puan Idot said...

banyaknya isu ni??
isu shopping dengan aku bila nak jawab???????
cepatttla ko freeee

Che Kay said...

Salam singgah Cik Wan Kembang.