Saturday, 2 January 2010

Early 2010



yeah... selamat tahun baru everyone :)

tahun ni, malas nak poyo2 berazam.. cukuplah buat azam dalam ati jer, hahaha.. mudah2han 2010 memberi lebih banyak manfaat utk org2 mcm aku ni, amiin... so, jom berangan bersama CWK.

ok, mandangkan hari menambah usia tua ku semakin hampir, rsnya elok la aku refreshkan balik list2 nafsu henbag yang diimpikan.. mudah2han hubby aku baca and buat2 paham apa yg nak dibeli utk beday aku. Apa yang buat aku tak tenteram is that, aku bukannya ada laptop senirik pun skrg ni.... laptop skang ni, yakni bukan harta sebenar, kalo guna lebih few hours jer~ panas.. dan ai tak selesa nyah.. yer, sila tumbuk muka saya sbb tak bersyukur so, terpaksa mak KIV dulu hasrat terpendam yang ini sbb nak kene beli laptop...mari kita tgk 'hasrat terpendam' yang mak maksudkan tu..


cantik tak 'hasrat terpendam no.1' ni?



ke 'hasrat terpendam no.2' ni yang lebih cunn...

ada pnah tgk org pakai, cun gak aarr..


Kalo tak dpt beli, usha and tepek kat blog pun jadilah. Nak membeli setiap yang berkenan paghak la jugak, bukan ada dpt reta pusaka mana2 pun. So, kene usha2 dulu.. paling2 dok re-post kat blog, tgk2 and kira utang2 yang lain.. pikir lunak2.. pura2 tanya pendapat hubby hehehe.. tanya pendapat sana sinun.. pahtu KIV.. pahtu lupakan sekejap.. and fikirkan perkara2 berikut;

1) dok ulang tayang tanya sana sini pro's and con's pembelian tersebut wpun dalam hati tanak terima pun cdgn tu kalo dah berkenan tehehe

2) kira brp banyak ocassion yang mungkin melibatkan penggunaan brgn tersebut en.suami, sila muntah!! kalo tak banyak, akan korek2 and carik sebanyak yg munkin

3) tgk dengan mata kapla senirik org yang menggayakan bgrn (barangan? henbag la kan?malu nak sbut plak) tersebut dan secara 'life' dpt menilai seniri... yer la, nak masuk coach boutique di Mesya karang, selekeh sangat rsnya.. mau kene hambat nanti.. ha ha ha.. apa kes masuk2 takat nak usha2 jer... tgk dr luar jer pun nampak~ sumpah aku banned brand coach 3 keturunan kalo dia ckp gitu.


So, kesimpulan di tahun baru ini, oleh kerana mak telah melihat senirik sorang minah ni pakai seorang handbag ittew, maka mak dengan perasan banyak duitnya membuat keputusan untuk membeli 'keperluan'' seperti ini terlebih dahulu....... dan meletakkan 'hasrat terpendam' dulu2 tu dalam laci no.2 almari sebelah toilet.. sob sob...



jom tengok... keperluan no.1..


atau...... keperluan no.2...


tapi bila yer nak beli tu?? tunggulah sapa2 yang rs nak kasik duit gaji or bonus or pampasan dorang kat mak..... and now, the best thing is, hafal dulu nama2 handbag tersebut... and itulah yang aku akan buat mulai sekarang.



err... tiba2 jer ada satu parker yang mak rs mcm cunnn....
tp berantai2 la plak kan? takpalah.. abaikan dulu, fokus!!!

**pics credit to google





tocheh



3 comments:

bing jie said...

Hoh...'keperluan' ko yg first tu aku dh tanya org kt NY, rege dia RM1500. Tidak ada sale..Kemudian, aku telah tergoda dengan beg yang terakhir ditunjukkan ittew...OMG...hmmmmmmmmmmm...laki aku bukan bukak blog...cestttt...

Mimioww@mimilo said...

Fee.. aku rase la kan... kan.. at first place la kan.. cadangan aku kan.. (berapa banyak kan daa...).. ko bukak jer kedai enbeg ler... musti ko leh tuka2 selalu... best per... he he he... kompom leh jd peniagawati berjaya...

S.U.F.E.E.N.A.N said...

Wah new face!cantek cantek..aqaq sukee!:D