Wednesday, 13 July 2011

cermin

ok.

enough.

enough makan sesuka hati tanpa mengambil kira faktor2 calorie, trans fat or PUFA etc

demmit. saya adalah makin melebar!

sangat gemuk. read:paling gemuk (except preggy) spjg umur saya hidup. saya kecewa. try baju semua nampak cam jengkaut. jgn cakap pasal nak cerik seluar, seriously rs cam kene gi carik budak umur 12thn yang obes! sbbnya seluar yg muat sah2 size amat besar dan kaki seluar yang dipotong adalah lagi panjang lagi kaki seluar yg tinggal T__T.

and... apesal bila kala aku try baju dalam fitting room, mcm berganda2 gemuk? apa ke bodoh pihak pengurusan tanak provide cermin yang bole 'menjaga' hati potential customer, sebagai contoh.. err.. pakai baju sekian2, nampak kurus mcm hanis zalikha. ini tidak. cermin2 dalam fitting room semuanya mengecewakan orang2 denial mcm saya. yakni taknak mengaku gemuk dan takde effort nak kurus. tgk cermin dalam fitting room mesti nampak segala lemak2 or body kit or selulit bagai. pastu segala bintik2 dkt muka pon time dalam fitting room ni lah nak zahirkan diri. camharem. diet sufee. diet!!

haih. saya adalah manusia yang takle tak makan nasik. yes I kno. the best way to start diet is to eat less nasik but lauk banyak (wadehel). arghhh susahnya.

so, mari mulakan. let eat less nasik starting tmrw.

1 comment:

bing jie said...

P...aku sedang mengalami mimpi buruk yg sama...tula, aku ajak jogging takmo...hehehehe...pastu sila skip part makan kuey tiau goreng, ok.